Pagina's

zaterdag 2 juni 2012

Bee van de Breukelse bijtjes

Eens kijken of het vandaag weer mag lukken om iets te schrijven, mijn computer loopt op zijn laatste benen en van internetten en blogjes lezen komt weinig. Hij is zo ontzettend traag en ik hoop dat hij het nog 4 weekjes uithoudt. Want dan heb ik vakantie en ga ik een nieuwe kopen dus dat wordt nog een hele operatie.


Vandaag heb ik voor het eerst sinds weken een vrije dag zonder afspraken, en kan heerlijk allerlei kleine klusjes doen zonder op mijn horloge te kijken. En ik kan je vertellen dat valt ook nog niet mee. 


Afgelopen dinsdag hadden we weer Bee in Breukelen, we konden vanwege een begrafenis niet in ons eigen zaaltje maar ook hier was het prima licht. Twee van ons waren niet aanwezig, vakantie en een dagje uit. Maar we hebben hard gewerkt.


 En natuurlijk moest ook mijn verjaardag (voor de vierde keer)nog worden gevierd. Met een heerlijk gebakje van de Breukelse bakker. Ik kreeg een witte verdwijnstift en een schattig overhemdje met een zakje aan de achterkant, daarin zat een bijdrage van de dames voor de rand van mijn huisjesquilt. Echt een hele originele verpakking die ik nog nooit gezien had, nogmaals bedankt lieve Quiltvriendinnen deze vriendschap is echt goud waard.
En over huisjes gesproken ook Janny was druk in de weer met de kleine huisjes maar ze toverde ook nog een nieuw project uit haar tas.
Ze was begonnen met een wimmetje van jaren, de japanse huisje met idem stofjes, een handklusje maar ze worden mooi.




En Annelies vond op zoek naar iets anders een stapeltje machinaal geborduurde kooikarpers, en vond dat ze hier ook maar eens iets mee moest gaan doen. Van een stapel gesneden vierkanten maakte ze nine patches en zetten deze tussen de kooikarpers. Weer wat opgeruimd.






Ze zijn levensecht.
En Mar is bezig met Japanse dames een patroon uit Quiltmania, natuurlijk geeft zij er weer haar eigen draai aan door verschillende achtergronden te gebruiken en prachtige stofjes.
Clara heeft weer een stel hexablommen in elkaar gezet voor haar sprei.


En hiernaast zie een wimmetje uit 2006, de Japanse puzzel. Hier had ik jaren terug al de mooie stofjes van Den Haen en Wagemakers voor gereserveerd met een mooie witte katoen. Het is inderdaad een heel gepuzzel, ik had ook een te kleine lap om alles op te spelden maar dat is inmiddels goed gekomen.




Het staat er weer op voor deze week, bij mij komt de foto van Mar niet goed over maar hopelijk op internet wel.
Dan wens ik iedereen weer een gezellige week en hopelijk komt de warmte weer terug, groeten van Ria ;0)

4 opmerkingen:

  1. Oh Ria, wat een enige verpakking, dat overhemdje. Dat heb ik ook nog nooit gezien. Heerlijk hè, die quiltvriendinnen! Laatst zag ik bij iemand ook die Japanse puzzel. Zó mooi! Geweldig patroon is dat toch. Fijne dag vandaag, geniet er maar van. En sterkte met de pc!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te zien waar jullie allemaal mee bezig zijn, heerlijk om met zo'n groep samen te komen toch? Ik ben helemaal verliefd op die Koi karpers, zou wat zijn om iets mee te maken voor mijn broer, een koi liefhebber. Misachien dat Annelies nog weet op wat voor kaart die staan? Heb nl. ook een borduurmachine die veel te weinig gebruikt wordt, gelukkig naai ik er nu wel bijna dagelijks op! En wat een leuke verpakking voor de bijdrage aan je huisjesquilt randstof! Ook nog nooit gezien.
    Bedankt dat ik even met jullie mee mocht kijken,
    Groetjes
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo'n dagje echt voor jezelf! Hoop dat je er volop van hebt genoten! Jullie zijn weer met enige projecten bezig! Geniet van je steekjes en een fijne week, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat je lekker hebt genoten van je vrije dag en wens je nog vele dagen toe. Wat een leuke foto's en leuk om te zien waar iedereen mee bezig is. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen