Pagina's

zaterdag 13 oktober 2012

''Herfst''

Tja het is weer herfst en nu niet bepaald mijn favoriete jaargetijde, maar het heeft ook zijn gezellige kanten. Voor ons in de winkel is het altijd een hectische tijd en met de crisis een beetje onvoorspelbaar, maar de paaseitjes zijn al besteld en daar richt ik me maar op.
In ieder geval is er weer een sok klaar en de tweede staat op de pennen, de kleur valt een beetje tegen, veel bruin en niet echt mijn kleur, daar was op de bol weinig van te zien, maar ze worden wel lekker warm.


 In een verloren uurtje keek in naar een filmpje van Missouri Quilts , een variant op de versneden nine patch. Dus snel een restje groen en wat stofjes uit een charmpack, even uitproberen en zie hierboven het resultaat.

En dan ook nog een update van het quiltje voor Bram, de rand zit eromheen en morgen ga ik er nog een dun randje donker turquoise langs zetten en dan nog een bredere rand van de wolkjes stof. Dan komen de blaadjes erop en kan het doorgequilt worden. Ik hoop dat Bram en zijn mamma er blij mee zijn. De foto is met kunstlicht gemaakt maar als het af is zal ik een mooie foto maken.

Nu ga ik even een dagje uitrusten achter de naaimachine om weer wat kracht op de doen v00r de volgende week, voor iedereen een mooie week toegewenst.

Groeten van Ria ;0)
 

7 opmerkingen:

  1. Wat een enige tutorial! Bedankt voor de link Ria, hartstikke leuk.
    Paaseitejs in de herftst....???? Tja, jullie moeten vooruit plannen natuurlijk. Lijkt me toch niet leuk hoor.
    Brammetje is helemaal geweldig. Zo'n leuk quiltje.
    Geniet van je vrije dag hoor! Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het quiltje voor Bram toch leuk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattige quilt voor Bram. Nu eerst even naar het filmpje kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lief quiltje voor Bram, ben benieuwd naar het resultaat.
    Leuke filmpjes altijd van Missouri Quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke 9-patch variatie, lijkt me ook wel wat voor mijn oneindige verzameling resten hier thuis, Bram zijn quilt wordt mooi. Ben ook heel benieuwd naar je nieuwe sokken, ik schiet met al die griep ellende niet echt op, maar goed.
    Ga zo eens kijken bij Missouri,
    Groetjes
    Marina,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig dat jullie nu al weer aan de paaseitjes moeten denken in de winkel, maar ik weet uit ervaring dat dit inderdaad zo werkt. Wat een mooie quilts laat je hier weer zien, de quilt voor Bram is superschattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk filmpje Ria. Heel duidelijk en een mooi blok.
    Ik ben even heel druk geweest (nieuwe keuken) dus heb de boel op internet even niet bijgehouden. En wat zie ik tot mijn verbazing: jij bent aan het sokken breien geslagen. Dat is toch wel heel toevallig. Ik ben ook met sokken bezig, die kon ik lekker af en toe tussen de bedrijven door oppakken, want quilten was niet mogelijk in die stofbende. Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen