Pagina's

zondag 18 november 2012

In de Sint modus

Deze week is er heel wat binnengekomen, we schrokken er zelf van want waar moet je dat allemaal weer een plaatsje geven. Onze winkel is niet zo groot dus het was weer schuiven geblazen en een deel terug op de container en in de kast.
Maar mijn collega's deinzen nergens voor terug en hebben hard gewerkt en alles heeft een plekje gekregen. 
De pieten hangen overal in de winkel met slierten pakketjes om in de stemming te komen, en die is er, vrijdag was er een klein manneke van drie jaar en op mijn vraag of hij al een liedje voor de Sint kon begon hij spontaan te zingen.
Zie ginds komt de stoomboot, en bij mij stond het kippenvel op mijn armen, zo oprecht.
En terwijl de Sint zijn intrede in Nederland maakte, waren wij vrolijk de kado´s aan het inpakken. Dit jaar hebben we weer mooi papier en versieringen ingekocht om dit feest extra luister bij te zetten.


En s´avonds moe op de bank heb ik meters gezoomd, maar de bies zit eraan  en past perfect bij het geheel. Dus die kan ik binnenkort meenemen naar mijn zus die er best blij mee zal zijn, heerlijk dat dit toch wel grote werkstuk klaar is.
En gisteren met het opzoeken van mijn winterdekbed kwam ik een tas tegen met je raad het al een quilt die zo goed als af is. Alleen er is een minpuntje er moet een stuk stikwerk uitgehaald worden, dus vanmiddag maar even een tornmesje te hand nemen.
En verder zijn er zestien mandjes af, een heerlijk klein werkje ook daarvoor ga
ik vanmiddag een nieuwe voorraad knippen.
Ook de clamshells moeten nog vier rijtjes krijgen , en dan kan dit kleine juweeltje ook weer afgemaakt worden. En deze week zal het nieuwe pakketje wel in de bus vallen, héél benieuwd wat dit gaat worden.
Nog een week en dan komen we weer samen met de "Breukelse Bijtjes'', het heeft iets langer geduurd door midweken en vakanties, maar wat hebben we het allemaal gemist. En Sinterklaas heeft al een zakje met kadootjes gebracht, dus de voorpret is al begonnen.

Ik wens iedereen weer een heerlijke creatieve week toe, vooral met het maken van kleine presentjes.
Groeten van Ria ;0)
     

8 opmerkingen:

  1. Je bent met mooi dingen bezig. De grote quilt is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor de winkels is het nu een hele drukke tijd, hopelijk met veel gezellige klanten!

    Prachtige quilt! Daar zal je zus heel erg blij mee zijn, denk ik.

    Veel plezier met je Bee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, drukke tijden zo voor de feestdagen. Goede week toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er geldig uit Ria, zal José leuk vinden! Gr. Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook voor jou een fijne week en veel succes met je winkel. Groetjes, Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke mandjes en de bijna affe quilt is prachtig. Het lijkt me erg leuk om nu in een winkel te werken, al die cadeautjes. Natuurlijk ook wel extra druk maar toch... Jijook een hele fijne week gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat is die quilt voor je zus mooi geworden. Ik houd van dat patroon en die kleuren, heerlijk!
    Drukke tijd voor jullie in de winkels. Ook met alles extra versieren. Straks natuurlijk weer voor de Kerst. Maar gezellig is het wel. Je verveelt je niet Ris, zo te lezen, ook niet met je handwerk. Leuk hoor, al die mandjes. Jij ook een hele fijne week met veel plezierige klanten. Dagdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige quilt voor je zus, ik wil ook best je zus zijn hoor!. Je mandjes zijn ook erg leuk in het blauw. Succes met de drukte de komende tijd. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen