Pagina's

zaterdag 2 maart 2013

Een TOPdag.

Het was een topdag vandaag, op mijn vrije dag vroeg uit de veren maar wel voor een goed begin van de dag met veel informatie in één uurtje.

Het was de tweede Marti en Me club bij Marina in den Dolder.
Mallen set A en B kwamen aan de orde en het quiltje op de achtergrond was het ondewerp. Het is de bedoeling dat we hier mee aan de slag gaan en er ieder een eigen versie van te maken. Zelf had ik bedacht om nu eindelijk die mooie Moda stofjes, die al jaren in de kast liggen en ooit bij Marina gekocht, hiervoor te gebruiken. Het is leuk om een thema print voor de grote vierkanten te gebruiken, en die had ik niet.
  En al kwebbelend en lopend door de winkel zag ik ineens het lapje wat ik hiervoor kan gebruiken, en ook gelijk voor de border. Zo dat was klaar en kon direct aan de slag toen ik thuiskwam. Natuurlijk heb ik ook de pin van Marti gekocht weer een aanwinst voor het pin quiltje.
 En na wat zoeken en stoeien met de stoffen ging ik aan de gang. Ik gunde me geen tijd om te eten voordat het blok klaar was. En om één uur zat het blok in elkaar en het is prima naar mijn zin, de foto is wat flets maar daar komt vast een betere van. Morgen ga ik verder want ik wil graag wat voorbeelden hebben voor de twee Breukelse Bijtjes die er niet bij waren vanwege vakantie.
De andere dames hadden ook niet stil gezeten en er waren al wat werkstukken klaar of alleen de top, Deze puntjes zijn van Lenie (een van de Bijtjes)het wordt een klein werkstuk.
Hilde had de tafeloper af op het quiltwerk na, zij heeft gebruik gemaakt van sashings.
En dit is mijn tas geworden van de gemaakte blokken, daar kan ik mooi mijn mallen in bewaren.
En dit allemaal in een uurtje tijd, het is niet te geloven, de hele dag lag nog voor mij.
Na de lunch eerst mijn was opgehangen en doorgegaan aan mijn Temeculaquilt.
 Het was nog een klusje die de hele middag duurde, want er moest nog een heel rijtje gemaakt worden. Om zes uur precies zaten de sashings ertussen en kon er een foto gemaakt worden. Morgen de rand eromheen en dan dubbelen.Ik ben blij dat ik hier bijna alle orginele stoffen voor heb kunnen gebruiken want daar viel ik in eerste instantie op.
 En dan tot slot hiernaast een foto van iets waarvan ik ook nog niet weet hoe het eruit gaat zien , wordt vervolgd.




Nu gak eerst weer eens een paar hartjes maken want dit project heeft nog steeds de aandacht.
Voor iedereen weer een fijne week.

Groeten van Ria ;0))
  

   

7 opmerkingen:

  1. Zo, jij bent lekker bezig. Ziet er allemaal mooi uit. De mallen van MM werken heel fijn , zelf gebruik ik ze ook regelmatig . Je tas heeft me op een idee gebracht . Fijn weekend .
    Gr. Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een leuk blogje Ria!!!
    Ik heb de mallen A toch nog genoeg op voorraad, sorry! Ik had niet gezien dat er ook een stapeltje in de zending van deze maand zaten ;-) dus als je er nog nodig hebt, laat het even weten, dan stuur ik ze (portovrij) op naar je.
    Ik vond dat er hard was gewerkt met de liniaal van vorige keer en wat ben je al lekker bezig met je set B! Ik ben heel erg benieuwd wat er deze maand gemaakt gaat worden, ik mag nu aan de Seven Sisters werken ;-)
    Fijn weekeinde,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt flink doorgewerkt. Leuke tas is het geworden. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo wat zijn jullie weer druk bezig geweest zeg.Mooie stofjes voor je lazy afternoon.Wat is je tas leuk geworden. Ben benieuwd naar jullie mallenprojecten, het ziet er erg leuk uit allemaal.
    Geniet van de zondag. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie quilt gaan jullie maken met de mallen. Je begin is erg mooi. De quilt die af is ook. Leuk ook om alle projecten te zien van de anderen ze zijn allemaal even mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was echt leuk om je nu eens in het ecchie te ontmoeten. ik heb vanmiddag een blok gemaakt
    de middelste met set A.
    kijk maar op mijn blog.
    ik heb ook nog nar de liniaal van vorige keer gekeken, maar dat snap ik nog niet helemaal.
    nog eens lezen en anders vragen volgende keer.
    ik heb de fot van het speldje van je gebruikt.
    hoop dat je geen bezwaar hebt.
    Je tas is echt super geworden en handig voor alle sets die komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk Ria, zo'n dag. Vooral als je weer nieuwe dingen opdoet. Je quiltje word ook mooi hoor! je top is bijna klaar. Die stofjes zijn werkelijk prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen