Pagina's

zaterdag 28 september 2013

Van dit van dat van alles wat

Na de vakantie heb ik nog niet veel tijd gehad om wat aan de blokken voor de M&M club te doen. Deze week heb ik eerst in EQ 5 een ontwerp gemaakt en ingekleurd en het wordt blauw -beige.
Hiernaast het eerste blok, het worden blokken met verschillende kleuren blauw dus ik ben heel benieuwd hoe dat uitgaat pakken.
Morgen moet ik naar mijn zus op ziekenbezoek, zij is deze week aan twee knieën geopereerd en maakt het goed. maar natuurlijk wil ik dit met eigen ogen vaststellen. Aanstaande dinsdag is ook volgepland dus de naaimachine moet maar even wachten. En dat terwijl we zaterdag alweer een M&M club hebben en weer een nieuw project voorgeschoteld krijgen. Maar daar heb ik al een concreet plan over en over de volgende ook. dus dat gaat helemaal goed komen.
Nu even heel wat anders, bij thuiskomst van de vakantie belde ik de buurtjes die op mijn huis hadden gepast.
En de vraag werd gesteld of ik al naar buiten had gekeken, nu was mijn tuin een grote puinhoop dus dat had niet de prioriteit om naar te kijken. Maar ik deed het rolgordijn omhoog en begon spontaan te huilen. Mijn hele terras was schoon evenals het pad naar de schuur, en hier en daar was er zevenblad uitgespit. De buurman gaat mij nu helpen om de tuin weer op orde te krijgen, is dat niet geweldig.
De vijver die mijn vader twintig jaar geleden had aangelegd en nu lek was geraakt is helemaal dicht en ik heb weer paden.
Een paar keer per week is het weer een verassing als ik thuiskom, zelfs de twee verzakte tegels in het terras zijn netjes opgevuld met zand en weer gelijk.
Zelf heb ik dinsdag ijverig gesnoeid tot de bakken vol waren, en nu is het middenstuk aan de beurt, daar lag al worteldoek met steentje maar ook dit was overwoekerd. Het dode boompje is vervangen door een andere, die stond bij de buren op het balkon in een pot maar moest in de grond. In het hele middenstuk komt nu dik grind.
Ik ben heel erg dankbaar dat dit gebeurd en ik volgend jaar met bloemetjes kan genieten.
Hulde aan de buren.
Dit was het weer voor deze week, iedereen weer een fijne week, Ria ;0))
 

6 opmerkingen:

  1. Oh, Ria, wat een feestje zeg! Je tuin is weer het aanzien waard, geweldig. De hartelijke groeten aan José, tot dinsdag. Fijne dag morgen, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn date toch nog mensen zijn die willen helpen en geniet ervan.Doe de groeten aan Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ria, wat een geweldige buren heb je! Ik denk dat het een prachtige tuin gaat worden. Doe de groetjes aan José en wens haar beterschap van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk voor je dat er nog zulke lieve mensen zijn. Je moet maar zo denken je verdient het. liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje, dat is leuk thuiskomen zeg! Wat een lieve buren heb je, wees er zuinig op. Ik kan mij indenken dat zo'n tuin best veel werk is, dus dan is dit een hele verrassing.Veel plezier met je blauw-wit project, het eerste blok ziet er al mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ria zulke buren moet je echt in ere houden! Wat een lieve buurman... zie die van mij het nog niet doen :) Maar gelukkig heb ik een man in huis die dit wel allemaal doet, ook handig :) Ben benieuwd naar je ontwerp in EQ a.s. zaterdag, dat neem je toch wel mee he? Ik heb ook nog een leuk bonus patroon gevonden voor de Kaleido Ruler die ik voor iedereen zaterdag mee zal nemen. Voor als je minder blokken wilt maken en toch het wil uitproberen :) (niet voor jou dus..... maar misschien vind je het ook wel leuk!)

    BeantwoordenVerwijderen