Pagina's

woensdag 2 juli 2014

Reis naar Ohio.

Na een goede nachtrust hebben we uitgebreid ontbeten, en was het tijd om te gaan winkelen. De avond tevoren hadden we een lijstje gemaakt van dingen die we zeker niet moesten vergeten. We konden vrijwel overal op ons gemak kijken en waren tussen de middag aardig uitgeshopt, dus tijd voor een Sloppy Joe, een soort van broodje gehakt maar dan een beetje lossig. Al snel hadden we weer aanspraak en ook Marja en Sjaan kwamen bij ons zitten, zij hadden een leuk winkeltje gevonden waar ze de mallen voor de Lucy Boston blokken,POTC, kon kopen. Naar lang zoeken vonden we het winkeltje ze verkochten alleen de paperpiecing versie, maar ook pakketjes om een blok te maken dus gelijk maar twee gekocht. Deze mevrouw bleek ik al tegengekomen te zijn op Pintrest, en had zelfs al een paar blokken van haar opgeslagen.
Moe van het winkelen besloten we de tentoonstelling te gaan bekijken.
Behalve quilts kwam ik deze dame tegen die een gat in haar hoed had geknipt waar haar knot doorheen stak, tja het is een manier.
Een stack and wack quilt, het was een leuke tentoonstelling  en niet te groot.
Dit is een quilt van de Hoffman Challence, dit is een aantal quilts die voor de wedstrijd gemaakt waren. Het is teveel om op het blog te plaatsen maar ik maak nog een album wat ik weer in de zij kolom zal plaatsen.
Moe gelopen met zware tassen gingen we richting hotel, om daar alle verworven zaken op het bed uit te speiden. Janny en ik hadden samen lapjes gekocht en die hebben we gelijk gedeeld.
 Er was nog even tijd om te relaxen en zelfs wat te patchen.
Hierna gingen we buiten het hotel eten waar we een poosje op een tafeltje moesten wachten.
Een hoop herrie, je kon elkaar amper verstaan en de bedienende meisje liepen allemaal in een hempje en een superkort spijkerbroekje.
 Maar het eten was goed maar we waren blij dat we weer buiten stonden.

Eenmaal terug in het hotel dronken we koffie, en deden een show en tell van alle aankopen. Marja had wel erg leuke kleine lineaaltjes gekocht en besloten werd dat Marja samen met laura de volgende ochtend nog wat vergeten boodschapjes te halen waaronden de kleine lineaaltjes, voor Janny en mij.
Om half acht spraken we af voor het ontbijt en hierna gingen we de koffers pakken en wegen, gelukkig waren ze nog niet vol.
Om 11.45 uur worden we gehaald met het busje van het hotel en rijden we naar het vliegveld. Om door te vliegen naar Cleveland.
Al bij het inchecken ging het moeizaam, het bleek dat we niet allemaal met dezelfde vlucht meekonden en werden we gescheiden in een groepje van drie en in een van vijf. Vol goede moed zwaaiden we de drie dames uit en wij gingen naar de wachtruimte, al snel werd duidelijk dat onze vlucht voorlopig niet ging. Vier uur moesten we wachten, we konden de andere drie niet bereiken en hebben een mailtje gestuurd in de hoop dat het gelezen zou worden. Dat was gelukkig gebeurt en toen wij eindelijk uit het piepkleine vliegtuig stapten, stonden de dames al met onze koffers te wachten. Een enerverende dag en het was ook al te laat om op het uitgekozen adres te eten, want op zaterdagavond gaat alles dicht in Hlmes County ter voorbereiding van de zondag.
Uiteindelijk vonden we een plek waar we heerlijk pizza hebben gegeten.
Vervolgens bracht Laura ons in de huurbus op de plek van bestemming.
Onze B&B waar we heerlijk hebben geslapen.

Na het ontbijt vertrokken we in onze jurken naar de kerk waar we waren uitgenodigd. Het was prachtig weer en Laura maakte er een mooie route van.
Na de dienst werden we uitgenodigd om s'avonds naar een koor festival te komen, dit ter afsluiting van een muziekkamp. De kinderen zijn al vanaf april vrij en dan worden er allerlei dingen georganiseerd waaronder dit kamp.
Lang een mooie route en een hapje eten, kwamen we terug in de B&B waar we even heerlijk op de varanda in de schommelstoelen konden releaxen, en ik wat aan mijn blokken heb gewerkt het was 27 graden op de varanda.
Het boekje van het festival.
Het klonk geweldig, alles close harmony, geen muziek. Er waren allerlei koren en allemaal meerstemmig. In huiselijke kring wordt erg veel gezongen, zoals vroeger thuis bij ons ook werd gedaan.

En de zaal was propvol.
Hierna hebben we ergens gedineerd en voldaan gingen we huiswaarts.
De volgende dag hebben we weer een vol programma.

1. Heerlijk om je reisverslag te lezen, kijk uit naar de volgende.

Liefs, Ineke

2. Wat een avontuur! Geweldig; leuk om te lezen, Ria.
    Dank je!
    Groetjes, en tot je volgende verslagje, Ria.

3. Wat een mooi verslag. Het lijkt me geweldig om dit een keer mee te maken.

4. Je hebt wel heel veel gedaan en beleefd in korte tijd...
    Het duizelt me gewoon! Maar wel enorm gaaf om zoiets mee te maken.