Pagina's

zaterdag 14 maart 2015

Bee van de Breukelse Bijtjes.

Wat was het dinsdag toch weer gezellig, we waren helemaal compleet en hebben heerlijk bijgekletst.
Maar er is ook weer hard gewerkt.
In oktober waren we met een groep naar sainte Marie en bezochten vele tentoonstellingen, waaronder een uit Noorwegen. Hier was een dame die speelkleden voor kindertehuizen maakte met deze grappige poppetjes. En afgelopen weken  is Annelies hiermee aan de slag gegaan, Ze mailde met Noorwegen en kreeg het patroon van deze dame terug gemaild.
Als eerste maakte ze er eentje voor haar kleindochter, gedecoreerd met een vrolijk zonnetje.
Op deze foto kun je zien hoe het klittenband, waarmee de pop vast zit en er daardoor ook gemakkelijk vanaf gehaald kan worden om ermee te spelen.
Ook Clara was druk met het boxkleed voor haar eerste kleinkind, een vrolijke giraffe.
Marry was weer met een nieuw project gestart een Mandela. In paperpiecing, haar favoriete bezigheid.
Janny was druk met de japanse blokjes daarvan volgende keer weer een foto.
He lijkt wel in de ban van de klein en achterkleinkinderen. Want ook Nel had de opdracht  gekregen van een kleindochter om voor haar kleintje een leuk paars vest met capuchon te breien, en het is bijna af.
 En ook ik ben lekker opgeschoten met mijn sterren, alles wat ik had voorbereid heb ik in elkaar kunnen stikken. En ik heb erg veel lol n dit project. Allen nog even bepalen hoe groot ik hem ga maken.
En vandaag was ik lekker vrij, heerlijk veel gedaan. Vanmorgen eerst naar het tuincentrum om nieuwe kamerplanten te kopen en een zak aarde om de bak met violen in orde te maken, want de tuin moet ook weer gedaan worden. Vorige week zondag was het helemaal heerlijk en toen heb ik heel veel rommel opgeruimd en wat planten gesnoeid. Alle bakken zaten weer vol.
Vandaag ook nog een stukje schoongemaakt in de tuin, zodat de aarde weer in beeld komt. Als klap op de vuurpijl ook nog de ramen gezeemd en gestoft en gezogen. En daarna mocht ik van mezelf alvast de schattige randjes van deze week borduren, zodat ik nu al helemaal bij ben. Wat heerlijk om een normaal weekend te hebben. Want nu kan ik morgen weer sterren gaan snijden en misschien wel weer even achter de naaimachine. Wat heeft een mens nog meer nodig.
Alles heeft lekker kunnen luchten en nu nog even mijn bed opmaken, en dan vanavond misschien nog een Lucy Boston blokje maken.

Iedereen weer een fijne week gewenst en groeten van Ria ;0))


 

7 opmerkingen:

  1. Wat lekker dat je vrij was vandaag, dat is echt zo'n dag waarop je lekker van alles kunt doen. Inderdaad grappig om te zien hoeveel er op de bee voor kleinkinderen gemaakt wordt. Je sterren worden super, erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk kleed met de losse poppetjes en wat een mooi ander werk laat je zien. Geniet nog van je weekeinde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke sterren maak je. Daar blijf je naar kijken omdat ze zo ingenieus in elkaar zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ria, wat maken jullie prachtige dingen, daar kan ik nog veel van leren!!! Die poppen zijn enig! Je sterretjes zijn zo mooi, prachtig patroon!!!
    Oh ja, hoe krijg jij het voor elkaar om die prachtige tulpjes op je blog te plaatsen aan het einde van je blog?
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ria, wat maken jullie prachtige dingen, daar kan ik nog veel van leren!!! Die poppen zijn enig! Je sterretjes zijn zo mooi, prachtig patroon!!!
    Oh ja, hoe krijg jij het voor elkaar om die prachtige tulpjes op je blog te plaatsen aan het einde van je blog?
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge jullie gaan echt helemaal los. T zal het voorjaar wel zijn. Wat een prachtige werkstukken. Die poppetjes zijn geweldig! Liefs en tot dinsdag, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk vrolijk logje Ria! Die poppetjes, wat leuk!! Zo origineel. Maar alles wat je laat zien, is leuk en fleurig.
    Gister ben ik ook in de tuin bezig geweest. Pfffff, dat kost me veel energie hoor, maar ik vind het altijd lekker.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen