Pagina's

zaterdag 23 mei 2015

Terug van weggeweest.

Een poosje terug schreef ik al dat ik met 3 dames van de bee naar Karlsruhe zou gaan voor Nadelwelt. En hemelvaartdag was het zover, om met de eerste bus naar het station te vertrekken.
De reis liep voorspoedig en op tijd en na ons opgefrist te hebben in het hotel gingen we de omgeving verkennen.
 In de buurt was een kasteel en daar zijn we naartoe gewandeld.
Maar we begonnen de wandeling met een kopje koffie en iets daarbij. dat ging er wel in na de lange treinreis.
Onderweg kwamen we ook nog een wateroject tegen waarvan de de stroompjes kon veranderen. Aan het eind van de wandeling hebben we op een terrasje een pizza gegeten en naar het hotel terug gelopen. Na een stukje lezen vielen we al snel in slaap want de volgende dag gingen we naar de beurs.
Er reed een pendelbus vanaf het station, en ook op het plein van het station konden we voordelig ontbijten. De hal was heel groot en je liep er elkaar niet in de weg, er was ruimte genoeg om alles te bekijken en ook om te lunchen. Er waren ook veel Nederlandse quiltwinkels aanwezig zoals quiltatelier Trijntje van de Horst uit Sebaldeburen, en hier zijn ook wat mooie lapjes gescoord.
Ook mijn zo geliefde plastic malletjes heb ik lekker kunnen aanvullen bij Foltvilag.
Er was ook veel op breigebied en ik heb dan ook twee bollen sokken wol voor de komende winter gekocht en twee bollen voor sjaals. Ook heb ik mijn verjaardagscadeau uitgezocht, van de dames van de bee, een Millefioribook. Eens kijken of ik daar iets moois uit kan maken, en verder zijn er de andere dagen nog wat andere hebbedingetjes aangeschaft.

Verder was er ook nog een tentoonstelling niet te groot, maar erg veel log cabin, en eentje die we vorig jaar in ste. Marie hadden gezien, maar ook mooie Japanse quilts. Hieronder wat foto's.




 En afgelopen vrijdag mocht ik weer een jaartje bijschrijven, een leuk cadeau van het bedrijf en een mooie bos bloemen, en ook van de collega's een bloemetje. Vanwege het personeelsgebrek kon ik geen vrij nemen, maar dit pinksterweekend kan ik wat uitrusten van alle indrukken. Morgen nog wat verjaardagsvisite.

Hier wilde ik het maar bij laten het waren twee drukke weken met veel indrukken, nog 5 weken en dan heb ik lekker vakantie en blijf ik lekker in mijn huis, met de nodige uitstapjes natuurlijk.
Groeten en een fijne week, Ria ;0))





 

4 opmerkingen:

  1. Wat heb je heerlijke dagen doorgebracht in Karlsruhe, geweldig!!! Wat fijn dat je zo lekker verwend bent met je verjaardag!
    Fijne Pinksterdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Ria!
    En je had je feestje al vooraf .. :) Wat een leuke uitstap hebben jullie gemaakt met elkaar.
    Ik wist niet wat een Millefiori quilt is en heb het even opgezocht... Erg mooi! Ga je daar nog speciale stoffen voor gebruiken?

    Fijne Pinksteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was een leuk uitje Ria. Wat leuk die waterpartij daar in Karlsruhe. En weer flink ingeslagen :-) dat belooft weer mooie werkstukken.
    Liefs Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben ik toch helemaal je verjaardag vergeten! Nog VAN HARTE!! En een heel goed, gezellig en gezegend jaar toegewenst.
    Jullie hebben wel genoten hoor, daar in Duitsland. Wat enig om zo met elkaar op stap te zijn.
    Lieve groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen