Pagina's

zondag 14 februari 2016

Bee van de Breukelse Bijtjes.

Het was een roerige week daarom komt mijn blog een dag later, ik ben als een blok op de bank in slaap gevallen na het eten. En ik schrok wakker omdat de telefoon ging. Maar vanmorgen een rustige start gemaakt en na een ontbijtje en een douche ben ik lapjes gaan aaien als troost.
Ja lapjes, gisteren kreeg ik van de oma van een zaterdaghulp 7 mandjes met lapjes. helaas kan oma niet meer zo goed zien en niet meer quilten. Haar quiltvriendinnen hadden hun keuze al gemaakt en de rest kwam naar mij toe Ik heb vanmorgen een selectie gemaakt van wat ik zou kunnen gebruiken, en deze zijn het geworden naast nog een stapeltje batikjes maar die pasten in mijn kast en ook het stapeltje ecrutjes ik op mijn eigen stapel gelegd.
De rest zit in een plastic tas  voor mijn quiltvriendinnen. 
Maar nu naar de bee van de Breukelse Bijtjes. Marry was druk in de weer met haar kerstquilt, leuke huisjes waarvan het lijkt dat er lichtje schijnen door de vensters, er worden nog kerstmannen aan toegevoegd.
 Clara borduurde aan haar randje per week in prachtige warme kleuren.
En Janny ging verder met de bewerkelijke restjes quilt, allemaal mooie Japanse lapjes.
 En Nel legde de laatse hand aan de gehaakte deken.
Lenie ging verder met de hexagonnen en Annelies stikte rijen verschillende bloemenstofjes aaneen met hiertussen op een uitgekiende manier een groen blokje, wat dan weer een patroon gaat worden. 
 En ik zelf stikte 28 zandlopertjes voor de mistery van temecula quilt company.
Deze week moet het aan elkaar gezet worden en laat nu tussen de lapjes die ik kreeg een lapje zit wat ik hiervoor kan gebruiken.
Al met al zorgde de bee voor een welkome afleiding in de hectiek van de uitverkoop van onze winkel. Heel naar om dit zien te gebeuren, het winkeltje waar we allemaal zo ons best voor hebben gedaan wordt nu helemaal afgebroken, treurig om al die gaten op de planken te zien.
Dan nog tot slot de lapjesruil, geweldig inclusief een mooi verhaal in de envelop. Heel mooi verzorgd, op deze manier een feestje om mee door te gaan.

Ik weet nog niet of ik volgende week de spirit heb om een blogje te schrijven want het gevoel wordt enorm op de de proef gesteld.
In ieder geval voor iedereen een fijne week en zeker tot ziens.
Groeten van Ria ;0))
 

7 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat je die lapjes kreeg en wat lief. Zo zie je weer iedere week heeft zn goede en minder goede kanten. En dan ook nog een heel gezellige bee...
    Probeer vooral de goede momenten te koesteren.
    groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een rijkdom, die mandjes met lapjes!! Dat waren echt troostlapjes voor je. Trouwens, ik denk dat de dames van jullie Bee ook voor veel troost en bemoediging zorgen. Fijn is dat.
    Natuurlijk is het triest om die lege gaten op de planken te zien. Moeilijke tijd voor je en de andere werkneemsters.
    Die huisjes, met lichtjes, wat ontzettend schattig!
    Veel sterkte Ria deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Ria, het is toch geweldig dat je zoveel lapjes hebt gekregen, zo kun je lekker aaien! Fijn dat je lekker je zinnen kunt verzetten bij de dames van de Breukelse Bijtjes, altijd leuk en gezellig toch?
    Heel veel sterkte de komende tijd, denk goed aan jezelf!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke bee hadden jullie weer. Enig om al dat moois te zien.
    Geniet maar flink van al die nieuwe lapjes, dat kun je wel gebruiken met al die stress... Ik snap dat het heel vermoeiend is!
    Doe maar rustig aan met bloggen hoor, we vergeten je niet...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief dat je die mooie lapjes kreeg en nu weer kan delen! Doe rustig aan en geniet van de kleine dingen! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen