Pagina's

zondag 13 november 2011

Houston, een andere wereld

We kwamen laat aan op het vliegveld een staarden hoopvol naar de band waar de koffers binnenkwamen. Het ging snel maar toch miste de koffer van Ed, door de sticker op de koffer kwamen ze er snel achter dat deze in Ohio stond. Alle gegevens genoteerd en Ed kreeg een pakketje mee met tandenborstel T-Shirt enz. en excuses. De volgende dag zou de koffer bij het hotel worden afgeleverd.
Na een lange dag hadden wij wel zin in ons bed(je) en waren snel in het hotel. Het was een hele suite en keken onze ogen uit, een huiskamer, een klein keukentje, douche en toilet en een flinke slaapkamer. Met twee enorme flatscreens. Je snapt het contrast met afgelopen dagen was groot, in een keer weer in de wereld van nu.

Een kleine impressie van het interieur en uitzicht.

De volgende morgen aan het ontbijt, het was Haloween, werden we begroet door macaber uitziend personeel. Ook aan de tafeltje diverse verklede mensen.
Marjoke, Laura en Sjaan hadden hun eerste workshops, dus de groep was verdeeld.
Wij haalden vast de spullen op die ons toegang verschaften tot de Expo, een fijne tas, een pin en een mapje voor het toegangsbewijs . We wandelden langs de kraampjes van de organisatie en werken bij eentje verrast met een extra pin, trick or treat riep de dame, vanwege halloween. We keken waar we moesten zijn voor de workshops en liepen door het Hilton terug naar het hotel, onderweg weer verklede mensen.
De koffer van Ed was keurig naar het hotel gebracht.

Deze dag gingen we naar NASA, na een uurtje in de bus kwamen we daar aan en begonnen met een kopje koffie.
Na een filmpje en een leuke uitleg hoe de astronouten leven in het ruimtevaartuig, maakten we een ritje langs de diverse gebouwen, het was zeer indrukwekkend.
We konden met eigen ogen de beelden volgen van wat er zich op dat moment in de ruimte afspeelde.

Zo konden we een kijkje nemen in de oefenruimte voor astronouten .

En in een ander gebouw stond een spaceshuttle, we konden er helemaal omheen lopen,. En door een gids werd ons uitgelegd welk deel waar werd afgestoten.
Heel imposant.

Na de rit hebben we nog een hele expositie bekeken met een echt maanlandschap en maanlander, ook konden we een capsule inlopen en zo bekijken wat de leefruimte is voor de astronouten. Het is fijn om ook hier een beeld bij te hebben, je hebt geen idee hoe groot alles is.
Eenmaal terug in het hotel vielen we met onze neus ik het happy our (gratis) drankjes en eenklein hapje erbij. Hier konden we een beetje bijkomen van de dag. S'avonds hebben we lekker gegeten in de buurt van het hotel, alleen Laura was er niet bij , die was weer druk met een workshop.

De volgende dag was het weer vroeg uit de veren, om ook een beetje van Texas te proeven hadden Lenie, Ed, Janny en ik zich ingeschreven voor de Blue Bell tour.
Om 7.45 uur moesten we in de bus zitten, deze tour was georganiseerd door het festival.
Onze eerste stop was rond half elf bij Blue Bell Creameries, een ijsfabriek, binnen mochten we geen foto's nemen maar mochten alles vanachter het glas bekijken met tot slot een heerlijk ijsje om te proeven.
De volgende stop was een, hoe kan het ook anders, een quiltwinkel  Stitch Haven waar wij beperkte tijd kregen van de reisleider, maar dat lukte niet want alle dames moesten wel iets afrekenenen.

Bij de volgende stop in Copper Shade Tree, een dorpje wat in oude glorie wordt hersteld, was een in een craft winkeltje een tentoonstelling van quilts alleen gemaakt door mannen.
Hier kregen we onze goed gevulde lunch-bag  en het was lekker warm dus tussen de pompoenen werd de maaltijd genuttigd.

En weer vervolgden we onze weg, door een heel droog landschap met cactussen en bijna uitgedroogde meertjes.
Het volgende adres was het Winedale quiltmuseum midden in de droogte.
Er hingen ongeveer 12 antieke quilts, we mochten geen foto's nemen.

Of het nog niet genoeg was bezochten we nog 2 quiltwinkels, een daarvan was Gerline's Quilt shoppe  een afgeladen winkeltje met vriendelijke dames en ook hier weer koffie, koek, en water, en enorme cactussen in de tuin.
In alle winkeltjes werd wel iets gekocht, maar wij dachten ook aan de koffer, we moesten tenslotte nog naar het festival.
We kwamen een beetje in tijdnood maar we moesten echt nog naar het Texas Quiltmuseum in La Grange, en het was zeer de moeite waard, we mochten alleen geen foto's maken.
Dus dan maar een foto van de muurschildering aan de buitenkant.

Op de terugweg werd er een film vertoond die ging over een drietal quilters die veel prijzen hebben gewonnen.
En een sprong er voor mij uit, Caryl Bryer Fallert, zij liet de techniek aplipiecing zien, en laat Laura daar nu een workshop van hebben gedaan. Op de beurs heb ik dan ook het pakket gekocht om het zelf uit te proberen.
Terug in het hotel werden we begroet door onze reisgenoten, we waren weer compleet en ervaringen werden onder het genot van een drankje en iets hartigs, uitgewisseld.
We spraken af met z'n allen iets te gaan eten bij Groove, dat was goed bevallen de vorige avond. En wat hadden we een lol.

1. Jullie hebben een echte vakantie gehad. Wat hebben jullie veel gedaan. Wat was ik graag meegegaan.

2. Wat heerlijk Ria, dat we zo mee mogen genieten van jullie geweldige reis. Heel gaaf om te zien wat jullie allemaal gedaan en bezocht hebben.

3. Wat een mooi verslag en wat hebben jullie toch een heerlijke vakantie gehad en veel gezien.

4. Leuk om je verslag te lezen!
    En inderdaad wat een tegenstellingen!
    groet
    Marja

5. Wat een vakantie Ria, wat heb je genoten, en wat is alles groots daar.
    Nu dat is een vakantie om nog vele jaren van na te genieten
    Groetjes Joke

6. Wat leuk dat bezoek aan Houston, iets wat je je hele leven blijft herinneren! Mooie foto's en ik ben benieuwd wat die techniek inhoud, veel plezier met je steekjes,
    Lida

7. Toen je indertijd vertelde dat je naar Houston ging, dacht ik alleen aan de tentoonstelling. Maar wat een reis heb je gemaakt en wat een dingen gezien en beleefd!! In één woord: SUPER. Het was dus een georganiseerde reis. Echt geweldig Ria.