Pagina's

zondag 4 december 2011

Drukke tijden

Nu de Sint in het land is zijn het drukke tijden in de winkel, en ook spannend want is de knip van Sint wel toereikend dit jaar. De berichten zijn wat tegenstrijdig, en de kado' s wat minder kostbaar maar het inpak-werk blijft intensief deze maand.
Gisteren bleef het s'morgens akelig stil, en ik bedacht voor mijzelf of we niet met teveel personeel liepen dus we hebben maar veel klussen gedaan. Maar zodra zwarte piet op het winkelcentrum verscheen, om half twaalf werd het beredruk en waren we blij met de hoeveelheid mensen. Er kwam geen eind aan de drukte en om vijf uur waren we blij te kunnen sluiten.
Maandag is het 5 dec. dus we verwachten nog wel iets en dan gaan we het weer ombouwen voor de kerst.


Drukke tijden dus en weinig tijd voor quilten.


Maar gelukkig heb ik mijn mandjes bij de hand en dat kan ik s'avonds op de bank doen, als ik tenminste niet in slaap val, want dat gebeurd nogal eens de laatste tijd. Zouden de jaartjes dan toch gaan tellen ?


Vorige week ben ik toch wel ijverig geweest op de naaimachine, ik heb alle blokken aan elkaar gestikt voor de quilt die ik  op de workshop in Houston ben begonnen. en ben erg tevreden over het resultaat, precies zoals ik het had bedoeld.
Er komt quiltvlies tussen want ik ga hem als tafelkleed gebruiken.
Het is een tchniek die naar meer smaakt maar eerst deze afmaken. vanmiddag komt er niets van want ik ga naar mijn zus, zij is morgen jarig.







Misschien ga ik op de grote bee van dinsdag de rand eraan zetten, daar heb ik weer erg veel zin dat blijft pure ontspanning.


En aanstaande vrijdagavond hebben we reünie van de reis en kunnen we elkaars foto's bekijken, en zaterdag vrij, dus dit wordt een heerlijke week.



































12 opmerkingen:

  1. Nou Ria na hard werken is het heerlijk rusten.
    Dus geniet van de week maar lekker van je vrije tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of het door de jaren komt? Mijn opa van 96 vraagt dat ook wel eens als iets niet meer zo goed gaat. En op zijn vraag zegt mijn oma van 94 dan heel stellig: "nee hoor.... vast niet!"
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vast gefeliciteerd met je zus. Je quilt ziet er heel mooi uit. Vandaag een beetje uitrusten als het kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, in een winkel weet je het nooit qua drukte. Het ene moment kan het heel rustig zijn en het andere moment loop je de benen uit je lijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wens je sterkte met al die drukte en jaartjes tellen maar gelukkig heb jij een goed team! Wat zien je mandjes er gaaf uit en die mooie Amerikaanse top is prachtig! Succes met de afwerking, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte met de drukte, en wat zijn ze quilts mooi.
    Succes met het afmaken
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Botheof your quilts are lovely. Love the baskets. I love basket quilts. Have a great week.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige quilt heb je met de machine gemaakt en de mandjes ook al zo mooi. Natuurlijk ook sterkte met de drukte.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, het zal best een hele drukke tijd voor je zijn. Ook wel een beetje gezellig?
    Je beide quilts worden prachtig en zo netjes!
    Gefeliciteerd met je zus en ik hoop dat je deze week heerlijk zal genieten van al die leuke dingen en sterkte met je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie quilten heb je.
    Veel plezier vrijdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ondanks de drukte, laat je toch weer mooi dingen zien hier. Ik was gisteren nog even in de winkel bij je, maar heb je helaas niet gezien. Veel plezier vrijdag tijdens de reunie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zowel je mandjes als je andere quilt zijn superleuk Ria.
    Veel plezier op de reunie en geef Marjoke mijn groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen