Pagina's

donderdag 4 juli 2013

Dagje Rotterdam

Eindelijk konden weer eens samen een dagje prikken, mijn zus en ik, het was veel te lang geleden. Al was er regen voorspeld we hadden nu allebei vrij dus het ging gewoon door, onze dag.
Na eerst een kopje koffie thuis gingen we op pad, en wel naar een breiwinkeltje waar ik al heel lang naar toe wilde Sas Knits it Again (klik).


Het is een klein winkeltje met heel veel mooie wolletjes, en het was er gezellig druk. Gelukkig konden we vlakbij parkeren wat het regende wel een beetje.

 Er was een enorme keuze  aan wol en patronen.




En natuurlijk kon ik het niet laten een patroon uit te kiezen en de bijpassende wol te kopen. Natuurlijk in de kleur paars, het is een hele mooie kwaliteit wol die niet of weinig pilt en die mij de komende winter lekker warm gaat houden als ik achter de naaimachine zit. Naalden 6 dus dat moet snel gaan.
Na heerlijk te hebben rondgewandeld in de leuke straat, vervolgden we onze tocht voor een heerlijke lunch bij Loos.
Lekker ongezond twee broodjes kroket, en natuurlijk ondertussen bijbabbelen.

Hierna ging de tocht, om de hoek, naar het wereldmuseum, en wel de tentoonstelling  The world of Manga (klik).
Er waren prachtige prenten te bekijken, maar ook een gedeelte waar ik niet zo van hou en mij kippenvel bezorgde, het kwam natuurlijk ook door het gekozen achtergrond geluid maar toch. Maar het gedeelte boven was wat vriendelijker voor mijn oren. Wederom mooie prenten van jongeren die zich spiegelen  aan de westerse wereld maar wel erg overtrokken, b.v. de ogen zwaar opgemaakt om ze groter te laten lijken en extreme kleding, maar heel mooi weergegeven en kleurrijk.

Na de tentoonstelling zijn we weer terug naar het huis van mijn zus gegaan en hebben weer lekker  verder gekletst. Een heerlijke dag.


En vandaag weer lekker in huis rommelen, er zijn al heel wat kastjes opgeruimd en dingetjes schoongemaakt. En er liggen al weer nieuwe lapjes te wachten voor het volgende M&M project van zaterdag.  Vanmiddag de zon in wat de voorspelling is dat hij gaat schijnen, alhoewel het hier nog niet zo lukt op dit moment.

De vakantie is weer doorgezaagd en nu genieten van het tweede deel, tot zaterdag.
Groetjes van Ria ;0))

7 opmerkingen:

  1. Leuk en gezellig zo samen erop uit! Puur genieten en dan ook nog eens thuiskomen met deze prachtige wol en een leuk (en snel) patroon! Geniet van de zon, hier komt hij ook weer door!
    Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha, die Ria, wat fijn dat je zo'n heerlijke dag hebt gehad. en zoals het er nu naar uitziet, is het 2e deel van je vakantie zonniger en warmer, ik blijf duimen, dat het klopt. Nog fijne dagen en tot gauw. liefs, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig zo'n dag samen met je zus. Ik hoop op mooi weer inde tweede helft van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke zussendag hebben jullie gehad, lekker dat je dit nu in de vakantie kunt doen. Die tentoonstelling ken ik nog niet, maar ziet er wel interessant uit, ik ben wel een liefhebber van Japanse anime en manga. Ik zal het eens onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig en ja, nu al breien voor de winter. Geen slecht idee. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke naam heeft dat winkeltje en wat ziet het er daar gezellig uit. Je hebt prachtige wol uitgekozen en natuurlijk smikkel je dan heel ongezond maar verschrikkelijk lekker zo'n hap naar binnen. Moet toch kunnen voor een keer. Dat was een gezellige dag voor jullie beiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke dag uit hebben jullie gehad en wat heb je mooie wol gekocht. Veel breiplezier.

    BeantwoordenVerwijderen