Pagina's

zaterdag 26 april 2014

Randjes en de tuin.

Op het ogenblik is er weinig tijd voor lapjes, veel van mijn vrije tijd gaat in de tuin zitten.
Maar ik ben allang blij dat ik er weer kan investeren, dankzij de schoonmaak aktie van de buurman. Het is nu een feestje om te zien wat er allemaal uit de grond komt. Ook komt hier en daar wat zevenblad en hagewinde tevoorschijn maar die ga ik gelijk te lijf.
Omdat de vijver eruit is heb ik ook geen last meer van de enorme hoeveelheid padden die mijn tuin bevolkten en ook de verwijdering van de cypres geeft een leuk uitzicht.
Alleen het middenstuk moet ik zo onderhande gaan nemen voordat het onkruid weer in alle hevigheid verspreid. Maar ik heb nu al meer genoten van mijn tuin dan de afgelopen 3 jaar, een stimulans om het bij te houden. Maar daardoor wel minder tijd om te quilten.
Vorige keer schreef ik dat ik op zoek was naar de POTC mallen voor mijn nieuwe project en uiteindelijk heb ik ze via Etsy in Australië besteld en twee dagen geleden kreeg ik een mail dat ze onderweg zijn, nu maar hopen dat ze een beetje normaal over de grens komen.


Voor mijn paarse project heb ik ook weer een blokje klaar, mij benieuwen wat het uiteindelijk gaat worden.
In de avonduren ben ik bezig met de randjes van mijn derde lap. heerlijk om allemaal verschillende kleuren te gebruiken.
Vanmorgen heb ik voor de kleine rol de nieuwe randjes geborduurd onder het tv kijken, Koningsdag brengt mij weer een extra dag vrij. Dus vanavond de randjes op de rood/blauwe lap borduren, als patroon gebruik ik dan het kleine rolletje. En dan weer lekker met de meerkleurig verder.

Iedereen weer een fijne week, mijn reisgenoten en ik gaan elkaar deze week ontmoeten bij Laura om de reis te bespreken. Het komt nu steeds dichterbij.

Groeten van Ria ;0))
  

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat je zo kan genieten van je tuin! Mooi blokje!
    En je randjeslap is zo vrolijk van kleur.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk Ria, die voorpret voor zo'n mooie reis. Geniet maar van je tuin, je hebt straks weer maanden slecht weer om te quilten ;). En leuk, dat sterrenblokje. Bekend stofje :) Fijne zondag, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk Ria dat je weer lekker van je tuin kan genieten.
    Een beetje vitamientjes opdoen buiten is ook weer lekker en je kan de hele winter weer binnen quilten. Je randjes zijn erg leuk met al die kleurtjes. Veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dat je weer lekker in de tuin kunt werken Ria. Ik heb helemaal geen groene vingers, ben dan ook geen tuin gewend, dus ik vind het al knap dat je dit allemaal bijhoudt ;-) Geniet er lekker van. Je bent ook lekker bezig met je randjes, die van mij liggen even helemaal stil wegens andere prioriteiten. Veel plezier met de voorpret voor jullie reis!

    BeantwoordenVerwijderen