Pagina's

zaterdag 5 april 2014

Update van mijn randjes.

Deze week een update van mijn randjes, het smalle randje heeft inmiddels een fris groen kleurtje met paars  wat in de tuin in maart veelvuldig voorkomt, April krijgt geel en oranje. Zoals te zien is is mijn lasje tussen de twee lapjes niet helemaal recht, dus de poppetjes zijn een beetje scheef. Ik ga het uithalen maar daar moet ik even rustig voor gaan zitten. Ik wist namelijk niet of ik het echt leuk zou vinden dus begon op een lapje, maar inmiddels ben ik verkocht en wil de hele lap vol maken maar dan moeten er stukken aan elkaar gezet gaan worden maar dat komt goed.
Afgelopen week schreef ik al dat ik op zoek was naar een hand-patchworkje voor in de tuin en in het vliegtuig. Met het zoeken was ik al eens de PTOC blokken van Lucy Bolton tegen gekomen  en was er meteen verliefd op. Ik heb ook diverse blokken opgeslagen. Maar ja dan een goede mal en mijn Scraplook boekje van Jinny Beyer kwam weer eens goed van pas. Hierin staan vrijwel alle mallen en voorbeelden voor scrap-charm quilts.
Maar ik wil toch wel graag de acryl mallen hebben om goed omheen te kunnen tekenen. Dus mijn vraag aan mijn lezers is ; heeft iemand de mallen en doet hier niets meer mee en wil deze aan mij verkopen ??? Lukt dat niet dan zal ik in Amerika moeten kijken.

Met de malletjes die ik van paterno heb gemaakt kom ik een heel eind zoals jullie zien, maar de acryl mallen slijten niet zo snel.

Deze week hebben we weer Bee van de Breukelse Bijtjes en dan ga ik weer verder met mijn Golden Oldies, er ligt al weer een hele stapel gesneden.
Zo nu ga ik nog even de tuin in om wat takken te knippen en i de bakken te doen, dan kan ik morgen weer verder met het terras. Een fijne week en de groeten van Ria ;0))
 

5 opmerkingen:

  1. Ria, vraag Lenie even, zij heeft toch een hele quilt hiermee gemaakt! Trouwens je randjes zijn mooi hoor.
    Groet en tot dinsdag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de randjes erg leuk worden Ria, en dat kleine werkje voor op reis zal ook wel goed komen. Al kan ik je niet met de mallen helpen, maar dat weet je wel. Ik ben nog van het schuurpapier , haha.
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi je randjes
    Fijne zondag groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is ook wel een heel precies karweitje, dat aan elkaar zetten. Ik vind je randjes enig!
    Wat een leuk patroon is dat Ria. Ik heb niet zulke malletjes, maar er is vast wel iemand die ze wel heeft. In gedachten zit je, denk ik, al in het vliegtuig....

    BeantwoordenVerwijderen