Pagina's

zaterdag 18 oktober 2014

Reünie van de Ohio reis.

Gisteravond was het zover de reünie van de Ohio reis, Nel had ons uitgenodigd om dat bij haar thuis te doen. We werden onthaald met heerlijke soep en broodjes. En hierna kwamen de verhalen los, het was heerlijk om alles weer de revue te laten passeren. En wat hebben we gelachen. Laura had een heerlijke cake gebakken voor bij de koffie,hij was nog warm, smullen maar.
Leuk om te horen hoe iedereen het op haar eigen manier ervaren had.
Laura had voor iedereen nog een klein patroontje en daarbij had ze gedacht aan wat een ieder leuk zou vinden. Ik zal de geschiedenis ingaan als degene die het bezoekje aan de kerstwinkel zeer waardeerde. Mijn patroontje was  een kerstboom. En zo kwam aan deze reis een passend einde, en kunnen we nagenieten van heel veel foto's.
En nu(bijna)alle leuke dingen van dit jaar geweest zijn komt er weer wat regelmaat in mijn leven, zoals vandaag mijn vrije zaterdag. Ik ben vanmorgen druk in de tuin bezig geweest en de grote bak zit al weer vol en de was kan, hoe uniek, buiten drogen. Daarnaast ben ik mijn kasten lekker aan het opruimen en er moet echt veel uit. Maar plank voor plank want er moet wel tijd overblijven voor bijvoorbeeld de randjes, en hebben jullie het al vernomen de dames gaan er volgend jaar mee door.
Ik ben bijna bij, de gekleurde lap loopt 4 randjes achter, en aan  de rood /blauwe moet weer een stuk worden aangezet. Omdat ik begin van dit jaar niet wist of ik dit vol ging houden, ik ken mezelf, ben ik begonnen op een stuk stof wat nog in de kast lag. Gelukkig heb ik hetzelfde bij kunnen krijgen maar er moet nu wel elke keer een stuk worden aangezet. En nu komt het , ik wist niet meer waar ik het gelaten had, en dat zoeken is weer goed voor de kastopruiming. Zoals altijd het geval is lag het gewoon voor mijn neus in de kast bij de lapjes. Maar het voordeel van deze zoektocht was dat ik heel veel borduurgaren heb gevonden. Dus als mijn blog geschreven is ga ik weer aan de slag met de randjes.

En ondertussen zijn er weer twee Lucy Boston blokken klaar.
 Weer twee heel verschillende, er liggen nog drie geknipt dus ik kan vooruit.

Hier wil ik het deze week bij laten en wens iedereen een fijne week, al snel gaat de klok weer terug en gaan we de nachtschuit weer in . Maar we kunnen terugkijken op een prachtige zomer.
Groeten van Ria.
 

6 opmerkingen:

  1. Ha Ria, leuk om een dagje terug te kijken op zo'n geslaagde vakantie. Dan komt het allemaal weer even terug. Je blokken zijn weer prachtig. (Zie ik daar een bekend stofje? ;-)
    In tegenstelling tot veel mensen ben ik altijd blij als de wintertijd weer ingaat. Dan loop ik weer bij. Maar goed, ik hoef meestal niet vroeg de deur uit om aan het eind van de middag weer thuis te komen. Bekijk het maar zó: 's ochtends lekker een uurtje later je bed uit!
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie hebben vast alles weer opnieuw beleefd door alles weer op te halen. Leuke foto is dat, die 1e. Ook die andere hoor ;-))
    Ik vind die Lucy Boston blokken wel erg mooi, bijzonder! En wat een werk, die randjes. Al je lappen zijn prachtig.
    Chago is vanmorgen ook druk bezig geweest in en rond te tuin: alle afgewaaide blad, pfffffff, wat een bende! Vooral op de stoep buiten onze tuin willen we dat bijhouden, je glijdt er anders zo maar over uit.
    Fijn weekend verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig en leuk verslag heb je geschreven, het moet ook wel heel leuk geweest zijn, vooral al die leuke herinneringen ophalen. Wat een mooie randjes en die blokken zien er geweldig uit, zo scherp, lijkt wel getekend, prachtig!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gezellig, dat jullie een reünie hebben gehad van jullie mooie reis. Leuk om zo met iedereen nog eens na te praten. Je hebt weer 2 mooie blokken erbij gemaakt, prachtig om zo te fuzzy cutten en tot dit mooie resultaat te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend je blokken! Wat een prachtige manier van snijden van de stof heb je gebruikt! Wat zal dat een mooie quilt worden en je randjes zijn ook al zo gaaf! Ik hoop dat je nog lang nageniet van die bijzondere reis! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig leuk zo'n reünie van die bijzonder reis, alle herinneringen komen weer boven en ieder heeft het toch weer anders beleefd..
    Je nieuwe blokken zien er prachtig uit Ria, mooi strak en zo netjes!
    Fijne week weer, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen