Pagina's

zaterdag 13 juni 2015

Bee van de Breukelse bijtjes.

Dinsdag hadden we eindelijk weer bee met z'n allen, en er konden drie verjaardagen worden gevierd. Een mooi boek van Kaffe Fasset voor lenie, voor clara een mooie shawl versiering en voor mijn een millefiori boek. Als traktatie hadden we gekozen voor een lekkere lunch die we in Breukelen nuttigden bij ZIZI. Het was erg lekker en gezellig. Maar natuurlijk werd er ook gewerkt. Lenie had de top voor een speelkleed klaar en ging hem dubbelen om hem daarna te quilten.

Ook Annelies legde de laatste hand aan een kinderquilt voor haar kleindochter, mooi roze en leuke plaatjesstof.
Marry appliceerde de laatste delen van de gildequilt op de ondergrond stof, en kan gaan dubbelen en quilten.
Maar Marry had ook alweer een nieuw project onder handen, het patroon van haar vriendin Marijke die in het quiltnieuws stond afgelopen maand.
De anderen waren druk met haken en breien.
De machine had ik thuisgelaten en had ook gekozen voor mijn nieuwe uitdaging en daar ben ik lekker mee opgeschoten.
De vakantie periode staat voor de deur en hebben we flexibel afspraken gemaakt om bijeen te komen.

Ook mijn vakantie staat voor de deur, nog twee weken werken, geen grote reis dit jaar maar lekker thuis. Allerlei klusjes en leuke dingen staan op mijn programma waaronder de tuin. En ik hoop op een beetje lekker weer.
Mijn nieuwe achterburen zijn een serre aan het bouwen, en dat is aan mijn kant een mooie houten muur. er stond ter afscheiding een blauwe plastic plaat, en de buurman vroeg of zij hem weg konden halen zodat het een rustige kijk geeft. Ze hebben mijn rekje en de Clematis vastgemaakt aan de houten wand zodat deze netjes verder kan groeien.
Aan de andere zijde van de tuin staat het schuurtje van de andere buurvrouw en die vroeg of ze mijn kant van het schuurtje mee mocht schilderen. Dus aan deze kant is het ook weer helemaal netjes, het wordt nog wat.
 Tot slot nog evn een kiekje van de heg, kijk een hoe mooi die uitloopt. Ik hoop dat ik de moed op kan brengen om in mijn vakantie ook mijn eigen schuur kan schilderen , dan krijgen we een heel net rijtje.

Iedereen weer een fijne week en de groeten van Ria ;0))

3 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor je reactie op mijn blog.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Have a great time with your garden. I worked in mine today, and it was lovely to dig around. Now for the rain.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjonge, dat ziet er goed uit in je tuin Ria. Daar heb je geluk bij dat de buren de boel opknappen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen