Pagina's

zaterdag 25 juli 2015

Stormachtig....

Mijn eerste werk week na de vakantie werd stormachtig afgesloten, in mijn tuin is de vlinderstruik scheef gewaaid  dus morgen maar even rechtzetten met een stok. Bij het werk vielen er takken uit de bomen van wel twee meter het was een rommeltje op de weg, maar inmiddels goed te rijden. Klanten kwamen er bijna niet, en de dag duurde eeuwen, maar ja je kan niet gaan zitten achter de toonbank. Het was vreselijk wennen om weer aan de slag te gaan, en als je dan ook nog hoort dat Den Haag bedenkt om de senioren dagen af te schaffen en de regeling om een dag minder te gaan werken als je 63 jaar bent, ook nog eens twee jaar op te schuiven. Dan zakt de moed je wel een beetje in de schoenen. Maar ja geen keus.
 En toen ik net even een foto nam van het sterren randje zag ik meteen dat er iets mis was, ik ben een patch vergeten en nu past het niet en ga morgen maar alles wat ik deze week gedaan heb weer loshalen en opnieuw beginnen.
Verder is er niet veel te melden, en ga weer het normale patroon in.
Eerst maar weer de twee prachtige randjes van deze week borduren, en dan pas het tornmes pakken.


Voor iedereen weer een prettige week en hopelijk komt het zonnetje weer terug, ook fijn voor de collega's die nu vakantie hebben.
Groeten van Ria ;0))
 

7 opmerkingen:

  1. Jammer dat er op zo'n dag als vandaag weinig mensen komen. Maar gelukkig is deze dag voorbij en kun je weer lekker handwerken. Terug uit naaien is heel vervelend, maar dan weet je zeker dat je deze fout niet meer maakt. Fijn weekend verder en succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat vervelend om zo een werkdag te hebben, de minuten kruipen. Gelukkig heb ik werk waar je soms de tijd vergeet om pauze's te nemen, zo druk. Maar soms ook niet fijn hoor. Ja, wij "piessen" altijd naast de pot hé Ria, ik ken dat gevoel, verkeerde jaar geboren als je na '52 op de wereld bent gezet, hahaha (sorry voor mijn taalgebruik, maar dit zeggen ze meestal hier , waar ik woon)
    Lekker genieten van de zaterdagavond en zondag, succes met je blok.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat je vakantie er weer op zit, en het was vandaag inderdaad een rustige dag (ook op mijn werk) Balen dat je eerst "achteruit" mag naaien voordat je weer verder kunt.... Even doorbijten, dan is het klusje ook vaak zo weer geklaard. Succes er mee, want het wordt wel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, die mensjes in Den Haag zouden misschien wel heel anders praten als ze eens een weekje in onze schoenen zouden lopen en werken!
    Jammer dat je je werk voor een deel weer los moet tornen..., maar er zit niet anders op hè...
    Fijne zondag morgen, en geniet van je hobby's!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb er morgen een ingezonden brief in staan in het AD Ria, over die dagen inleveren en doorwerken, ik weet niet of je het AD leest? Het is meer dan erg ja, en ook het achteruit naaien als je al zo ver bent, wat jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat was heftig gister, die storm! Hier kunnen de mensen van de plantsoenendienst ook hun hart ophalen!
    Toch wordt het mooi hoor Ria, soms gebeurt dat gewoon dat je wat vergeet. Vervelend, maar gelukkig te repareren. Ik hoop dat komende week beter en gezelliger wordt. Sterkte en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier vlak bij mij is een grote boom omgewaaid. In mijn tuintje ook een boompje scheef dud net als jij morgen maar even stutten. Je blok vind ik prachtig en de seniorendagen. Ja ze pakken steeds meer af maar wat kunnen we eraan doen. Ik mag nog tot 68 werken.....

    BeantwoordenVerwijderen