Pagina's

zaterdag 9 januari 2016

De laatste puntjes, iets nieuws................?

Zoals belooft vorige week, iets quilterigs.
Het einde is in zicht tussen alle feestdagen en hectiek op het werk toch af en toe ontspannen achter de naaimachine gezeten. Deze vier puntjes zijn in ieder geval af en nu nog vier te gaan.
Zelfs de laatste punt is af, een hele klus. Maar nu kunnen we naar het eindpunt uitkijken. Dinsdag hebben we bee dus ik hoop dat ik daar ook het nodige kan maken, een fijn gevoel na 20 jaar.
Maar ja hoe leuk is FACEBOOk, je kijkt eens wat rond en komt iets bekends tegen. Vorig jaar had ik het al gezien op het blog van Jeannet. Snel gekeken maar verdrongen, want er ligt nog zoveel.
Maar op FB verscheen ineens een groep die deze mandjesquilt gaat maken, en dan gaat het toch kriebbelen, en ik mocht van mezelf het patroon downloaden. De blokken zijn redelijk groot en ik vind ze niet allemaal mooi. Maar je zit er natuurlijk niet aan vast geplakt, dus er is wel een mouw aan te passen denk ik. 
Het printen ging niet vlekkeloos, lege inktpatronen en zo. Maar ik heb toch een paar leuke geprint en heb besloten om er eerst maar eentje te maken en dan kijken of ik er een eigen draai aan kan geven. Ach je leeft maar één keer toch.
En toen ik net even op FB keek zag ik ineens een nieuwtje, het eerste deel van het nieuwe Nederlandse Handwerkblad is van de pers gerold Wieke van Keulen heeft hier haar naam aan gegeven, en ik ben zo benieuwd. Helaas moeten we tot de Handwerkbeurs in Zwolle wachten totdat wij ook de inhoud mogen zien, erg spannend. Ik heb een abonnement genomen en kan bijna niet wachten op de dag dat het in de brievenbus valt. ( foto van FB geplukt)

Allemaal weer leuke dingen zo aan het begin van 2016, uiteindelijk moeten we het toch zo leuk mogelijk maken voor onszelf. En dinsdag weer naar de Bijtjes, zo fijn.
Iedereen een fijne week, groeten van Ria ;0))
 

6 opmerkingen:

  1. Leuk blog weer Ria. Succes met je mandjes quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn je puntjes mooi geworden Ria, echt een plaatje. En ik ben benieuwd wat je van de mandjesquilt gaat maken en in welke kleuren. Maar dat krijgen we hier zeker te zien! Liefs en groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie puntjes Ria! En die mandjes-quilt, ja die trekt mij ook aan, denk er nog over na!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig dat je Jane bijna af is en ik ben ook vreselijk nieuwsgierig naar Wiekes blad. Nog een paar weekjes geduld.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige punten en wat geweldig dat je je Jane bijna afhebt. De mandjesquilt is zeker erg mooi ben benieuwd welke blokken je uiteindelijk gaat maken. En ja het blad van Wieke ik ben ook erg benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen