Pagina's

zaterdag 23 april 2016

Tijd voor een blogje.

Drie maanden geleden wisten we niet wat er boven ons hoofd hing, en nu is dinsdag het licht voorgoed uitgegaan. Vrijdag hebben twee collega's en ik de zaken afgesloten. En koffie gedronken in die gekke kleine ''kantine''. Volgende week gaan we met de ploeg uit eten en we houden contact. Omdat ik wat langer in dienst was moet ik nog de hele maand mei beschikbaar zijn, dit houd in dat ik een maal per week naar de winkel moet om te kijken of er nog belangrijke mail is gekomen, dit zal wel mee vallen. Maandag met een andere collega zorgen dat alles wat weg moet in het midden van de winkel zetten zodat het makkelijk afgevoerd kan worden. Ook beslist het winkelcentrum deze week wat er gaat gebeuren met het pand.
Maar terwijl de winkel gesloten werd zat ik samen met 3 bijtjes in Bussum op de regiodag van het Gilde. Een goede afleiding.
We kregen twee werkjes, voorbereid met de vinyl stempels van het winkeltje Hobbytime uit zeewolde .
 Hexagonnen en een atic window of een klosje, leuk om hiermee kennis te maken.
 Natuurlijk werden de stempels ook verkocht en er was veel belangstelling voor. Ook werd er flink gerommeld in de bakken met lapjes, want die hebben we natuurlijk nooit genoeg.
Voor de show en tell had Annelies haar net gemaakte top bij zich, deze maakte ze op de midweek op Texel bij Ineke Vaillant.
 Ook Lenie had een quilt meegebracht, het is het middenstuk van een bed quilt. zij vond deze te groot dus van de kleine blokken die eromheen moesten komen heeft ze een kleine quilt gemaakt.
Een mooie glas in lood quilt van een andere deelneemster, mooi met die grijze biesjes ertussen.
En ergens op de tafel stond dit mooie zelfgemaakte Brocante speldenkussen, geweldig om te zien.
Bij de werkjes zaten loodjes, en er werkden mooie prijzen uitgereikt. Annelies won een prachtig handgemaakt tasje, hiervan waren er drie. En ik, die eigenlijk nooit iets wint, won een exemplaar van Quilt en Zo. Die kan ik nu op mijn gemak doorlezen.
En nee dit zijn geen stoffenvoorwerpen, het zijn KOEKJES in de vorm van Quiltblokken. Laten bakken door goedgebakken.nl.
En ze waren lekker!!!!!
Kortom het was een geslaagde dag en een goede afleiding, en tevreden gingen we huiswaarts.
 En in Rijswijk had ik me een machine laten uitleggen, ik had hem al een tijdje in het oog. Ik maakte een een afspraak met de dealer om langs te komen. En donderdag ben ik met Janny naar Los Naaimachines in Leimuiden gereden. Na wat uitleg en uitproberen mocht hij mee naar huis. Een prachtige machine met een breede  ruimte en goed licht. Wat ga ik hier van genieten, ik denk alleen dat mijn naaimachine meubel net iets te klein is dus dat wordt ook nog een SewEzi . tafel aanschaffen maar ook dat is geen straf.
Maar de oude mag ook blijven want die moet mee naar de workshops.
Ik ga mijn hobbykamer opnieuw inrichten want daar zal ik nu heel wat uren door kunnen brengen tussen het solliciteren door.
Het was een goedgevulde week, maar er is ook veel uitgerust.
Tot volgende week zullen we maar zeggen.
Groeten van Ria ;0))
 

9 opmerkingen:

  1. Het is goed dat er nu duidelijkheid is Ria. Nog even wat zaken afhandelen en dan kun je dit achter je laten, althans wat werk betreft. De gang van zaken zal nog lang door je hoofd spoken. Gelukkig heb je een heerlijke hobby die veel afleiding geeft. En dan zo'n mooie nieuwe machine! Ik kom snel een keer kijken. Liefs Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel plezier met je nieuwe machine!
    Fijn verhaal en heel veel succes met solliciteren.
    Hier was ik vandaag in een droevige DA waar zelfs de testers verkocht werden. De allerlaatste dag! Afgelopen week waren ze al dicht.
    Sterkte met alle Meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo te lezen, gaat het weer beter met je.
    Een nieuwe naaimachine rijker en meer tijd beschikbaar (voorlopig) Veel plezier met de machine en je extra tijd gewenst!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar heb je goed aan gedaan, even een leuke afleiding met het doorbrengen bij zo'n gezellige dag! Gefeliciteerd met je nieuwe naaimachine, veel plezier er mee.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nooit leuk natuurlijk,gelukkig heb je wat afleiding met de lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Ria de tijd is aangebroken om los te laten. Je hebt veel lieve klanten gehad zoals ik heb gelezen daar heb je troost van. Gefeliciteerd met je aankoop. Ik wens je veel naaiplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wens je veel sterkte om een nieuwe baan te zoeken !
    Wat goed dat je je een nieuwe machine hebt gegund... afleiding is alles.... weet er alles van !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe vervelend het natuurlijk ook is, is het toch fijn dat de winkel nu dan toch dicht is. Hopelijk kun je het nu wat makkelijker een plekje geven. Je geniet in ieder geval lekker van al het moois op quiltgebied. Gefeliciteerd met je prachtige machine! Wat zal het heerlijk zijn om deze te ontdekken en om mee te werken. En die koekjes zijn echt *te* schattig, wat een leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zal het een dubbel gevoel geven als je nu nog naar de winkel gaat. Wel fijn dat jullie elkaar nog steeds zien als collega's? Je hebt een prachtige aankoop gedaan daar zul je veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen