Pagina's

zaterdag 14 januari 2017

Januari blogje.

Zo daar ben ik eindelijk weer, ik  ben blij dat 2016 erop zit het was in vele opzichten een naar jaar. Maar nu weer vooruit kijken, denk tenminste dat voorlopig alle paperassen gedaan zijn.

Het nieuwe jaar begon met een bescheiden affo mijn Japanse huisjes. beetje hol op de foto maar hij hangt kaarsrecht aan de muur, ik had nog een bijpassend haakje dus helemaal compleet. 
eigenlijk mag ik niet aan iets nieuws beginnen maar ja Bernina begint morgen met een nieuw project.













De crayzy-color-mystery-quilt 

 En laat ik nu al jaren garens, kraaltjes, bandjes, glimstofjes de hele ratteplan verzameld hebben. VOOR OOIT, zal dat NU zijn, ik hoop het.
Samen met Janny zal ik proberen deze uitdaging aan te gaan, we houden jullie op de hoogte.
het is een mooie manier om de steken op de naaimachine uit te proberen en de deelname is gratis, er zijn al heel veel mensen aangemeld met uiteenlopende ideetjes en stofjes.
Maar op de woensdag bee, ja er  is een bee bijgekomen, eens in de twee weken werken we aan de andere projecten. Zoals hier boven, het middenblok van de quilt uit het Victoria en Albert Museum. Uitgewerkt door Yoko Saito in Japanse stoffen. Een prachtige quilt waar ook Gert van Raalten al enige tijd mee bezig is. op FB Quilters forum komen er nu steeds meer langs. Allemaal uitgevoerd naar eigen kleurstelling.

Ook Nel Kuyper is lekker bezig, zij werkt samen met Janny op op de woesdag bee. 
Terwijl ik verder ga met mijn Lucy Boston.
De verleiding is groot om mee te doen maar er ligt gewoon teveel.

Je ziet er wordt niet stil gezeten en ook de verveling slaat niet toe, en ik hoop dat het weer zich een beetje houdt want deze week staan er twee workshops op het programma. En allebei niet echt in de buurt, dus het mag koud zijn maar niet glad.

Dit was het januari blogje, en hoop dat iedereen zich weer vermaakt deze week.
Groeten van Ria ;0))
 
 

6 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige quilt, die huisjesquilt van je. En dat Victoria blok is ook prachtig.
    Ik ben heel nieuwsgierig naar je nieuwe werkstuk. Het wordt in ieder geval lekker kleurig. En volgende week zou het droog zijn, beloofde de weerman. Maar ja...
    In elk geval een fijn weekend Ria. Liefs Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo schattig, je huisjes-quilt van Japanse stofjes!
    Nu een nieuwe uitdaging er aan komt, kun je je weer lekker uitleven.
    Ria, dank je wel voor je lieve woorden op mijn blog, wens je een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hangt je quiltje mooi op de speciale hanger!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De quilt is mooi geworden. Succes met het nieuwe project. Mooie werken laat je zien van de nieuwe bee. Ik hoop dat het een goed jaar voor je gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig zo'n huisjesquilt, en het verveelt me nooit om ze te zien. Fijn dat je hem af kon maken en wat mooi al die kleurtjes voor je nieuwe quilt! Heerlijke hobby hebben we toch hè.. Ik hoop van harte dat 2017 voor jou een beter jaar wordt dan het vorige...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattig en toepasselijk ophanghaakje heb je voor je huisjesquilt, erg leuk. En de Bernina Challenge maak je weer in heel andere kleuren, lekker vrolijk. Ik ben benieuwd wat dat gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen