Pagina's

zaterdag 18 maart 2017

Bee van de Breukelse Bijtjes.

En wat was het een heerlijke week, prachtig weer en lekker in de tuin gewerkt. Ook de buren waren buiten dus weer lekker bijgekletst. En dinsdag hadden we weer bee in Breukelen waar we een nieuw lid van de groep mochten verwelkomen. We hadden al kennis gemaakt op het quiltweekend en het klikte.
Ben lekker opgeschoten met mijn double weddingring het worden vier ringen dus het is bijna af.
In de ochtend heb ik mijn sneeuwpopjes gedubbeld en die kan onder de naaimachine. Hè dat ruimt weer op in het hoofd, maar niets is minder waar er zitten al weer twee nieuwe in de planning, maar dat is gezond voor quilters.
Annelies heeft hard gewerkt, de sterren van de vorige midweek op texel, deze moet natuurlijk mee voor de show en tell.
En ook het cadeau voor haar kleinkind is klaar, een schattige rag quilt, met konijntjes. 
Nu was ze weer bezig met een quilt voor het goede doel, het Singertje zoefde tevreden. 
Ons nieuwe lid Marga is ook fan van de Singertjes en maakte een leuk klein quilt.
 En Clara begon aan een nieuwe zomer sjaal van mooi regenboog garen.
De Afrika quilt voor de reisgenote van Janny was nu ook helemaal klaar. Keurig op tijd om cadeau te geven.
En Janny heeft ook het speldenquiltje klaar, in elkaar gezet op het quiltweekend en thuis afgemaakt. Nu zitten de speldjes vol herinneringen aan quiltreizen netjes opgespeld. En kan ze nog eens terugkijken op mooie tijden, gelukkig is er nog ruimte voor aanvulling.
 En ook het mini quiltje met de gevouwen bloem is klaar en doorgequilt.

Tevreden terugkijken op een mooie week, waarin ik ook nog een bezoek brachtt aan mijn quiltende nicht Sonja. Wij hebben altijd gespreksstof genoeg. Een week met een dikke gouden rand.

En aankomende dinsdag gaan we gezellig naar de regiodag in het Gooi, kijken wat voor werkje ze deze keer voor ons hebben. Weer een fijne week gewenst , Ria;0))
 

6 opmerkingen:

  1. Het was gezellig Ria, en ik ben benieuwd om je weddingring en sneeuwpoppen in het echt te zien. Maar tegen die tijd heb je vast alweer meer klaar. Dit weekend is het echt quiltweer, al komt er bij mij weinig van omdat Nicci hier logeert. Aan zo'n peutertje heb je je handen vol, ook al is ze heel lief. Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat is er weer veel moois te zien bij jou!
    Ik vind dat gevouwen patchwork zo prachtig, wat een bloem... wow...
    Ja, het was een heerlijke week! En ach.. nu regent het wel weer, maar we kunnen er even tegen en het is wel goed quiltweer hè...
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja Ria het was weer een goede Bee; het lijkt wel een productiebedrijf!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Ria, je bent echt wel een bezig bijtje 🐝🐝 wat een prachtige weddingring-blokken!
    En al het werk van je mede- Bee-leden zijn ook zo mooi!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk toch, zo'n week met een gouden randje. Daar knapt een mens van op. Mooie dingen laat je weer zien, jouw weddingring wordt erg mooi. Ik heb ook ooit een weddingring gemaakt, ik vond het toen erg leuk om aan te werken. Veel plezier morgen op de Regiodag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi wordt je weddingring, mooie kleuren ook. En wat is dat quiltje met die gevouwen bloem leuk geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen