Pagina's

zondag 23 oktober 2011

Vakantie kriebels

Door de vakantie kriebels is er weinig tijd voor quilten, op het werk de laatste loodjes. En dan gaat het echt gebeuren. Het huis moet nog opgeruimd en de koelkast schoon en dan de koffer pakken. Het is alweer 10 jaar geleden dat ik gevlogen heb dat was naar Barcelona, ook een quilt expo. We hebben toen een heerlijke week gezworven door de stad en alle werken van Gaudi bekeken.
Houston is een stukje verder dus dat wordt een hele een hele ervaring.


Er is natuurlijk wel gewerkt aan de resten-quilt, en aan een expirimentje.
Jaren geleden kocht ik bij de Quiltnaald in Brielle Heat N Bond, een plastic dat je kunt gebruiken om stof te plastificeren. Daarna kan je er place-mats, tassen, schorten en dergelijke van maken.
Jaren blijft zoiets in de la liggen er is dan totaal vergeten. Totdat de opruim woede toeslaat en je het weer tegenkomt maar de handleiding was inmiddels nergens meer te vinden. Gelukkig is er zoiets als internet en daar kan je aardig wat op vinden, dus ook de gebruiksaanwijzing.  Bij Laura in Amersfoort had ik een grappig stofje gekocht met spreuken als, A Fat Quarter is not a body part en nog meer leuke gezegdes.
Maar waar gebruik je zo'n stofje nu voor, precies, je plakt er plastic op en maakt er een tas van, en daar ben ik nu mee bezig. Het resultaat is op een later log te bekijken want het moet eerst af.

7 opmerkingen:

  1. O naar Houston, wat fijn. Leuk me leuk om van geplastificeerde stof en tas te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd naar je tas. En alvast heel veel plezier in Houston het is bijna zover.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Ria,dat je naar Houston gaat. En ik ben ook heel benieuwd hoe je van dat leuke lapje een tas gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een enig idee van dat plastic en die tas, vooral met zo'n speciale stof. Dat wordt een succes! Moet die ook mee op vakantie? Wanneer ga je ook maar weer Ria?
    Succes hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee die tas, ben benieuwd hoe hij er uit ziet straks, ik wens je alvast heel veel plezier in Houston.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Succes met de steekjes, want het zal straks een geweldige tas zijn om alle spulletjes die je meebrengt terug naar huis te nemen! Héél veel plezier aan de overkant, dikke knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super Ria: het is nu echt bijna zover! Ik wens je een hele goede reis toe, en geniet zoveel als je kunt.

    BeantwoordenVerwijderen