Pagina's

zaterdag 6 april 2013

Bee van de Breukelse Bijtjes en de M&M club.

Het was me het quiltweekje wel, eerst op dinsdag de bee en zaterdag de M&M club bij Marina in den Dolder, je zou er bijna in verdrinken al die gezelligheid.
Maar laten we bij de dinsdag beginnen, Na de koffie zo hadden we besloten gingen we een bezoekje brengen aan Quilt-Atelier ''Vlijtig Liesje". Een prachtig plekje tussen Utrecht en Breukelen in. Zo dichtbij en nooit geweest. We kregen een bakje koffie en er waren een aantal dames aan het werk, zoals in alle winkels kwamen we ogen tekort en het is moeilijk om de hand op de knip te houden.
En dit zijn de lapjes die met mij mee naar huis mochten, ze gaan niet in de kast want vandaag heb ik besloten om ze te gebruiken voor het volgende project van de M&M club, en morgen gaat het mes erin. Hopelijk komt er iets moois uit.
 Eenmaal terug in Breukelen zei Mar ik heb mijn tas gemist op je vorige blog, en ik wil hem jullie zeker niet onthouden. Dus Marry bij deze.
Vorige bee bracht Lenie voor ons deze schermpjes mee, er is een meneer die dit leuk vind om te maken, en Mar was natuurlijk aan de slag gegaan, ze maakte de vogels van Heleen Pinkster en aan beide zijden zijn andere vogels te bewonderen.
Heel erg leuk, ik moet zelf nog iets verzinnen om erin te hangen want wat ik heb ik veel te klein of te groot, maar eens komt het goed.
Verder was er niet veel te showen want het was nog maar kort geleden dat we elkaar zagen. Ik ben zelf verder gegaan met de jellyrol blokken maar kwam erachter dat ik vergeten was om de vierkantjes te snijden dus kon ik niet veel doen.
 
 Clara wil hem van een balipop maken en had voor een blok gesneden, en aangezien haar armen nog niet helemaal in orde zijn heb ik het voor haar in elkaar gestikt. Hij wordt mooier dan mijn blokken, een stuk rustiger.
 En vandaag was er M&M club, Seven Sisters moeten het gaan worden en hiernaast de mallen voor het project.
 Natuurlijk had Marina weer een voorbeeld gemaakt en een top die je ook met de driehoek kan maken.
 Dat is deze top gemaakt met stofjes uit de één stoffenclub rolletje.
Ook Ineke was weer van de party, en daar had ik nog een kleine workshop van, we hebben een heel leuk tasje gemaakt. Waarvan hier de foto, de blauwe met het donkerblauwe biesje is van mijzelf .
 Het is nog niet helemaal af maar zodra hij klaar is zal een foto met uitleg maken.


En hier nog wat projecten van de vorige M&M club, altijd leuk om te zien wat de anderen ervan hebben gemaakt.

Dit was het weer voor deze week, ik wens iedereen weer een fijne week toe met veel quiltplezier.
Groetjes van Ria ;0))
 

 

8 opmerkingen:

  1. Heel leuk om mee te kijken naar jouw quiltweek! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hè leuk weer allemaal Ria. Wat een variatie. Wat zijn die schermpjes leuk! Nog nooit gezien, heel apart.
    Je hebt mooie stofjes gekocht! Heel fijn weekend en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is een heerlijke week geweest. Heerlijk om je onder te dompelen in al die gezelligheid en al dat moois. Nu lekker nagenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige stofjes heb je gekocht Ria. Wel heel rustig van kleur. Meestal ben jij meer van de felle kleuren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke werken laat je zien. Die raamwerken vind ik er wel uitspringen.

    Fijne zondag,
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat laat je weer veel mooie projecten zien. Altijd leuk een bee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Er was weer heel druk gewerkt voor de MM bee! Ik heb je driehoek ook binnen, FedEx is inderdaad heel snel!!!
    Groetjes
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank voor de tip/herinnering: ik wil toch eigenlijk ook binnenkort eens een keer bij Vlijtig Liesje gaan kijken. Zo dichtbij, en nog nooit geweest. Wat een geweldig leuk idee zeg, dat kleine kamerscherm, erg mooi! En de verschillende quilts en blokken die je laat zien zijn heerlijk inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen