Pagina's

zaterdag 9 juli 2016

Activiteiten van deze week.

Naast alle verplichtingen heb ik veel in de tuin gewerkt, wat een onkruid en wat was de heg gegroeid. Nadat er 3 bakken waren gevuld ( 1 grote en twee kleine plus nog een vuilniszak) mocht ik van mezelf stoppen. En de regenachtige dagen waren gevuld met het huis op orde maken en een kastje opruimen.  En uit het kastje kwam een doos met Siggy's.
Deze ruilde ik van 2008 tot en met 2014 en 2015 ontving ik er nog eentje van een mevr. die een oude lijst hanteerde, maar de retour siggy was snel gemaakt. Een paar jaar terug ben ik begonnen met een quiltje met de meest dierbare siggy'  van familie en quilt vriendinnen maar er kwam iets tussen dus de doos werd weer weggestopt.
Het zijn er ongeveer 375 dus een aardig klusje. 
Ik ga het quiltje wel afmaken en haalde gisteren de meest bijzondere eruit en de rest heb ik netjes op maand gestapeld.
En ik ben begonnen met de eerste stapel op maat te maken, zoveel mensen zoveel verschillende maten siggy's, en dat allemaal van een patroontje. Het idee om een siggy rol te maken is niet van mezelf maar van Chris Jones, en met haar 
toestemming ga ik ze op deze manier verwerken. Een lange rol van 4 breed, dan wordt er toch iets mee gedaan. Het is bijzonder om namen tegen te komen van Quiltsters die ook nog steeds quilten.
En natuurlijk kon ik het niet laten om de Japanse scrapjes uit te proberen, het patroontje van Jeanneke opgezocht, 7.5 cm, er zijn er drie klaar en nog 17 te gaan. leuk werkeje voor een verloren uurtje.

Zo zie je maar ik zit niet stil en ik ben blij dat er weer iets uit mijn handen komt. Ik wens iedereen weer een fijne week met toch wel een beetje zon. Groeten van Ria ;0))
 

10 opmerkingen:

  1. Leuk Ria dat je de siggy's weer oppakt! Je huisjes zijn snoepjes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk weer met de siggies aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk weer met de siggies aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach ja de siggy's!
    Ik heb er ook nog ruim 500 in een doos zitten. Natuurlijk alle brieven een kaartjes keurig bij elkaar in een band met showmapjes.
    Misschien dat ik OOIT.... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet niet precies wat siggy's zijn, maar het ziet er leuk uit. Succes met al je leuke projecten Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om iets met de siggy's te doen Ria. En je huisje zijn érg mooi. Leuk om te maken hè. Ik heb ook eens huisjes gemaakt voor het quiltje van Nicci en had daar zo'n lol in.
    Liefs Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk Ria, dat je een rol van je siggie's gaat maken! En je huisjes worden echt snoepie's!
    Ook lekker druk in je tuin hé. Dat gaat steeds maar door, ik moet ook nog veel onkruid weghalen, je blijft bezig!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, die huisjes zijn leuk!
    Lees ik het nu goed; een rol van 4 meter breed?
    Ik vraag me wel eens af waar quiltsters al die mooie affo's hangen ... Je komt al snel muren tekort...
    De tuin vraagt veel aandacht deze maand, daar ben ik ook al achter. Vermoeiend om te doen, maar wel gezonde lichaamsbeweging!

    Lieve groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat leuk Ria!! Ik ben benieuwd hoe lang jouw Rol gaat worden. Heel veel succes er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja, de Siggy's, daar heb ik ook nog een hele staple van liggen, waarmee ik *ooit* nog wat wil doen. De verschillende afmetingen weerhouden mij er nog een beetje van om hiermee te starten. Het zal je niet verbazen dat ik je Japanse huisjes helemaal super vind. Veel plezier er mee.

    BeantwoordenVerwijderen